Moin zusammen,
dieses Thema ist so alt wie sonst etwas und begleitet uns, seit jemand auf die Idee kam, seine Termien mit einem PDA zu synchronisieren
Wir setzen bei uns im Unternehmen mobile Geräte von nahezu allen großen Herstellern ein und davon die drei großen Betriebssysteme, iOS, Windows Phone und Android.
Problem: Termine und Besprechungen, die sich multiplizieren. Aber nur auf iOS Geräten.
Das wird dem Benutzerkreis geschuldet sein. Unsere iOS User befinden sich im Management. Hier sind iPhone und Macs in Gebrauch. Die Termine werden aber von der Assistenz verwaltet, die aber z.B. an einem Windows PC sitzt.
Es gibt irre viele Artikel zu diesem Problem. Selten liegt es an einem Bug im Exchange/Outlook/iOS, sondern meist an der Arbeitsweise.
Frage: Wo suche ich am besten im Exchange nach Hinweisen (EventLog, o.ä.) um zu sehen, wieso und warum ein Termin sich mutlipliziert hat.
Ich habe die Usernamen, die Device-IDs, etc. Doch ich finde in den Logs nichts was sich eindeutig als ein Kalenderproblem identifizieren läßt.
Ich brauche einfach etwas stichfestes.
Ich lasse die Kollegen dann die Termine absagen und neu anlegen oder das EAS Profil auf dem Smartphone löschen und neu anlegen. Aber das kann es auf Dauer ja auch nicht sein.
Ich kann aber auch nicht zum CEO gehen und sagen: Kümmere Dich am besten selbst um die Termine und greife von Deinem iPhone NUR lesend auf den Kalender zu.
Ein großes Dilemma.
iOS ist überall 8.0.2
Exchange 2010 SP3, Update Rollup 8 v2
Hier mal ein Auszug aus einem Artikel, den ich ganz treffend finde:
"The bug fixes only fix the problem from here forward on the server/devices that have been updated. THREE issues that we have repeatedly found to “break” the success of the solution:
1) As much as all current devices get updated, the minute some Exec or Admin goes out and buys a shiny new iPad or iPhone and configures it to sync their email, that new (unmanaged / un-updated) device corrupts calendars again. Apple CONTINUES to ship their devices with older versions of the iOS and as such, while everything was working, the problem pops up again
2) Or, everything is working fine and then IT sets up a new Exchange server (adds a new server to improve performance / capacity, or adds a new site with new servers), but IT forgets to patch and hotfix the new server. Soon afterward, the problem with calendars pop up again
3) Or, in several cases, the Executive (or the Admin) has a system/device “at home” that no one in IT is aware of that they sync their calendars. And this hasn’t happened just once, it happens all the time, the occasional sync by a home device corrupts all the work IT has done to patch/update all “known” device“
„The problem with mobile devices is all about timing on the sync.
If one device Accepts the meeting appointment at say 9am on their iPhone, and a delete Declines the meeting at 9:10am on a PC, but the iPhone is out of signal range and doesn’t sync the meeting until say 9:30am, what happens to the meeting?
Between 9:10am-9:29am everyone thinks the meeting has been declined and potentially sends a new meeting invite for a different time. At 9:30am the meeting is Accepted once the iPhone is in signal range.
So now what’s the end result of that meeting? Declined because of the 9:10am decline? Accepted because of the 9am Accept that was sync’d finally at 9:30am? Or changed based on a new meeting sent between 9:10am-9:29am???
Unlike a Word doc where write requests are checked realtime, currently the way ActiveSync works on mobile phones, there is no “real time checking” on meeting appointments. This will need to be addressed in future versions of Windows / Exchange / ActiveSync / Macs / iPads-iPhones / etc. But for now, we need to deal with it… (and by the way, this problem exists in other email systems as well, anything that allows a mobile / disconnected device has the same root problem, so don’t think that dropping Exchange and going to something else will solve your problem…)“
Über einen hilfreichen Tipp würde ich mich sehr freuen!!!
Danke und beste Grüße
Daniel