OST Dateien als Teil von servergespeicherten Profilen ist sicherlich eine der möglichen Ursache, besonders da bei jeder An- und Abmeldung die gesamte OST erneut von/auf den zentralen Server kopiert werden muss. Das dauert bei OST-Dateigrößen von mehr als einigen 100MB's den Anwendern allgemein als zu lange und wird daher gerne abgebrochen.
Das könnte zu der obigen Fehlermeldung führen.
Testweise könntest du die OST-Datei auf ein lokales Laufwerk verschieben und schauen was dabei passiert.
Zum verschieben der OST Datei wie folgt vorgehen (Auszug aus http://www.eggheadcafe.com
I clicked Tools>E-mail Accounts>Next, selected my Exchange account, and
clicked Change, then More Settings. I selected the Advanced tab abd
unchecked "Use Chached Exchange Mode". I then clicked OK, answered the
prompt that told me my settings would take effect the next time I started
Outlook, clicked Next, then Finish. I stopped Outlook, then opened the
Mail applet in Control Panel, clicking E-mail Accounts. I again selected my
Exchange account, clicked Change, then More Settings, and Advanced. I
clicked "Offline Folder FIle Settings", then "DiIsable Offline Use", then
OK, then OK, then Next. I reclicked More Settings, then Advanced, then
"Offline Folder File Settings". The File field was not editable so I
entered a new OST path. I clicked OK, then rechecked "Use Cached Exchange
Mode", click OK, then Next, then Finish. When I restarted Outlook, I
received a brief popup stating that Outlook was preparing for first time
use. When it finished opening, I was back in cached Exchange mode and my
OST was in the new location.
Viel Erfolgt